Gebruik van game technologie voor operatorondersteuning en -training

Er zijn heel wat technologieën beschikbaar die kunnen ingezet worden om de operator op te leiden en instructies te geven op de werkvloer. In dit traject wordt hiervoor een demonstrator ontwikkeld in lijn met specifieke bedrijfsnoden. Een greep uit de expertise die hiervoor beschikbaar is:

  • AI objectdetection voor toepassing in training applicaties met een game engine.
  • Object tracking
  • Procedural 3D
  • NLP (Natural Language Processing/chatbot)
  • AI-elementen
  • Serious gaming
  • Digital twin
  • Alles rond het design en ontwerpfase in de industrie
  • Human interaction with technology

Hieronder ziet u welke demonstratoren hiervoor gedefinieerd werden:

  • Demonstrator 2021: Machine learning agents in data streams.

Het gebruik van Ml agents (Machine learning agents), een vorm van AI die getraind is om zichzelf onderwerpen aan te leren aan de hand van simulaties in een training omgeving. Met deze AI kan een fout uit een data stream worden gehaald en de gebruiker melden indien hier iets werd gevonden. Dit kan een datastream zijn van een machine, motor etc waar deze AI getraind zijn op verschillende data sets om zo de datastream in het oog te houden. Dit is een klein aspect of wat hiermee kan worden gedaan. Indien hier andere toepassingen hiervoor oplichten, kunnen we dit zeker bespreken bij de start van deze demonstrator.

  • Demonstrator 2020-2021: Personalized virtual reality training (voortzetting)

Hier gaan we verder op de demonstrator die werd uitgewerkt in de vorige cyclus. Hoe kunnen we mensen helpen in een VR training, hoe kalibreren we de deelnemers van deze training, wat en hoe kan stress de training beïnvloeden. We bekijken wat er hier nog kan worden aangepast en welke elementen hier ontbreken bij het testen van deze VR training. Daarom zitten wij graag nog eens samen met geïnteresseerde bedrijven omtrent deze demonstrator.

  • Demonstrator 2021: Laagdrempelige CAD Simulatie

Heel veel bedrijven werken met CAD modellen en willen deze dan ook optimaal gaan inzetten bij simulaties in velden als digital twin, physics simulation etc. Maar om deze simulaties te bekomen is hier vaak een hoop voorafgaand werk nodig met de nodige expertise. Graag bekijken we eens hoe we dit laagdrempeliger kunnen aanpakken in een game-engine. 

Graag zouden we hiervoor nog even samen zitten met de geïnteresseerde bedrijven om eens wat punten aan te halen die volgens jullie ontbreken in het laagdrempelig bekomen van de gewenste CAD simulaties.

 Klik hier om terug te keren naar de overzichtspagina.