Employer branding: maak van uw bedrijf een aantrekkelijke werkgever!

De inschrijvingen verlopen via de website van SBM. Het aantal deelnemers is beperkt tot 14.  
INSCHRIJVEN

Zet jullie unieke troeven om in een sterk verhaal 

In deze ‘War for Talent’ hebben bedrijven het moeilijk om personeel te vinden. Het is echter niet alleen moeilijk om genóeg personeel te vinden maar het is ook de kunst om nieuwe medewerkers te vinden die bij je bedrijf pássen en er dan ook graag blijven.

In deze 4-daagse opleiding exclusief voor productiebedrijven ga je op zoek naar de unieke én authentieke troeven van je bedrijf om die te kunnen vertalen in een verhaal om nieuwe mensen te rekruteren en om een retentiebeleid voor de huidige medewerkers op te zetten.

UNIEK: waarom moet die schaarse talentvolle medewerker bij jouw bedrijf komen werken?

AUTHENTIEK: hoe zorg je dat de troeven van jouw bedrijf op een authentieke manier weerspiegeld worden in je verhaal?

De opleiding is een samenwerking tussen Agoria, SBM en de Academie voor de Toekomst.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • HR-managers, marketingverantwoordelijken, communicatieverantwoordelijken, plant managers, zaakvoerders, leden van het managementteam van productiebedrijven uit de diverse industriële sectoren (metaal, voeding, hout, textiel, kunststoffen, chemie enz.)
  • Gezien het opstellen van een strategie rond employer branding het werk is van meerdere personen in het bedrijf, kan het handig zijn om de opleiding met 2 mensen uit het bedrijf te volgen.

Programma

Vier collectieve sessies en één individueel coaching-moment met één van de docenten.

  • De sterkte van je bedrijf als merk: interne en externe branding
  • Kernelementen van een sterk verhaal
  • Toelichting en praktisch gebruik van tools om zelf aan de slag te gaan: opmaak, doelgroeppersona's, opmaak SWOT-analyse, behoeftenidentificatie, brainstorming-toepassingen, candidate experiende-mapping
  • Opmaken van een strategisch platform voor het verhaal rond je employer brand: selecteren en formuleren van strategische doelstellingen, opmaken van employee value proposition, aanzet doen tot een actieplan, suggesties voor content markteting en brand ambassadorship.
  • Werken 24/24 - 7/7? Social media doen het voor u! Gebruik van LinkedIn, Facebook, Instagram in je campagne
  • Een gerichte samenwerking met onderwijs- en opleidingsinstanties en hoe de samenwerking met deze belangrijke stakeholders je employer brand kan versterken.
  • Praktijkgetuigenissen en voorbeelden van aanpak en campagnes

Wat is het resultaat van deze opleiding?

Op het einde van de opleiding heb je een goede basis om gestructureerd je eigen werkgeversverhaal aan te pakken. Via de aangeleerde toosl uit de opleiding kan je in je eigen bedrijf projectmatig aan de slag. Daarnaast heb je ideeën opgedaan van acties die je zou kunnen uitrollen om zowel op korte termijn via quick wins als op middellange termijn resultaten te boeken. 

Docenten

Sanja Chen, expert employer branding, Agoria
Veerle Breemeersch, HR- en Onderwijsexpert Academie voor de Toekomst, Syntra West
Mic Adam, social media expert
Guy Willssens, managing partner van het agentschap Fantastic
Praktijkgetuigenis

Kostprijs, data en locatie

Productiebedrijven: € 1.200, met KMO-portefeuille voor kleine ondernemingen: € 720; met KMO-portefeuille voor middelgrote ondernemingen: € 840

Voedingsbedrijven kunnen via Alimento (PC 118 en PC 220) nog € 340 terugvorderen ongeacht hun bedrijfsgrootte. De tegemoetkoming van Alimento is combineerbaar met de KMO-portefeuille

Agoria-leden: € 995, met KMO-portefeuille tot 50 werknemers: € 597; met KMO-portefeuille tot 250 werknemers: € 696,5.

Bedrijven die onder Cevora vallen (PC 200) kunnen een opleidingspremie krijgen.
Voor meer info: Voorwaarden opleidingspremie Cevora. De opleidingspremie van Cevora is combineerbaar met de KMO-portefeuille.

Data: De opleiding gaat door op 25/04, 9/05, 30/05 en 6/06 telkens van 9.30u tot 14.30u.

Locatie: SBM Gent - Tramstraat 63, ​9052 Zwijnaarde

De inschrijvingen verlopen via de website van SBM. Het aantal deelnemers is beperkt tot 14
INSCHRIJVEN

      Bijlage